Dwain Mooijweer, Customer Service Coordinator
Dwain Mooijweer, Customer Service Coordinator
“Ik ben coördinator bij Customer Service”, begint Dwain Mooijweer. “Dit houdt in dat ik – mijn functietitel verklapt het eigenlijk al – mij ontferm over mijn afdeling. Ik overzie dat een dag soepel verloopt en spring waar nodig bij.” Het is september 2021 als Dwain bij WE Fashion start. Helemaal vreemd is het bedrijf niet voor hem: “Ik werkte voorafgaand aan mijn huidige functie bij Van Gils, wat ook onderdeel uitmaakt van WE®. Daardoor voelde ik me hier al direct thuis.” Aanvankelijk begint Dwain als Customer Service-medewerker, maar slechts een kleine twee maanden later ontwikkelt hij zich al tot coördinator. “Het is fijn dat de kans om snel door te kunnen groeien hier aanwezig is. De sfeer bij WE Fashion is goed en geeft mij een waar familiegevoel. De organisatie is erg groot, maar desondanks heb ik het idee dat mijn leerdoelen gehoord worden.”
“Ik ben coördinator bij Customer Service”, begint Dwain Mooijweer. “Dit houdt in dat ik – mijn functietitel verklapt het eigenlijk al – mij ontferm over mijn afdeling. Ik overzie dat een dag soepel verloopt en spring waar nodig bij.” Het is september 2021 als Dwain bij WE Fashion start. Helemaal vreemd is het bedrijf niet voor hem: “Ik werkte voorafgaand aan mijn huidige functie bij Van Gils, wat ook onderdeel uitmaakt van WE®. Daardoor voelde ik me hier al direct thuis.” Aanvankelijk begint Dwain als Customer Service-medewerker, maar slechts een kleine twee maanden later ontwikkelt hij zich al tot coördinator. “Het is fijn dat de kans om snel door te kunnen groeien hier aanwezig is. De sfeer bij WE Fashion is goed en geeft mij een waar familiegevoel. De organisatie is erg groot, maar desondanks heb ik het idee dat mijn leerdoelen gehoord worden.”
“Bij WE Fashion is geen dag hetzelfde. Juist deze afwisseling maakt dat ik mijn functie zo leuk vind”, zegt Dwain. “Het gebeurt regelmatig dat ik met een to-do-lijstje van drie taken start en er aan het einde van de dag nog wel 10 extra afgestreept heb. Het hangt uiteindelijk allemaal af van het aantal hulpvragen dat wij van onze klanten, stores of externe partners krijgen.” En dat zijn er nogal wat, want op een dag komen er zo’n 250 telefoontjes, e-mails of berichten via social media bij het team binnen. “Vaak gaat dit over een retournering, levering van een pakketje of een klacht omtrent een specifiek product. Mijn collega’s pakken dit met veel plezier op, maar wanneer zij er niet uitkomen, ben ik er om hen te ondersteunen.” Naast klanten, stores en externe partners biedt de afdeling ook een functie voor het WE®-hoofdkantoor in Utrecht. “Sommige hulpvragen zetten we door, goede voorbeelden hiervan zijn vragen omtrent het onderhoud van kledingstukken of de beschikbaarheid van specifieke items in een marketingcampagne. Samen met mijn collega’s bekijk ik hoe we de situatie zo efficiënt mogelijk kunnen oplossen.” Door de tijdelijke overname van zijn manager, raakt Dwain ook betrokken bij projecten van andere afdelingen. “Dit vind ik heel tof om mee te mogen maken. Ik leer iedere dag weer iets nieuws en ontmoet verschillende mensen binnen het bedrijf. Doordat men hier zo nauw samenwerkt worden onze klanten altijd op de juiste manier geholpen.”
“Er is een nieuw klantenservice-systeem in de maak, waarin wij kunnen zien hoe we onze klanten in de toekomst nog beter kunnen helpen”, vertelt Dwain. “Ik verwacht dat dit het werk voor mijzelf én mijn collega’s nog leuker zal maken dan het al is.” Ook wil hij graag de sales-kant van zijn vakgebied ontdekken. “Ik zou onze klanten dan mogen helpen met het uitzoeken van een outfit en deze direct voor hen kunnen bestellen. Kansen zien en daarop inspelen is voor mij een echte full-service ervaring.” Met nog genoeg plannen in het vooruitzicht, kijkt Dwain met veel enthousiasme uit naar de komende jaren. “Ik heb mijn draai binnen het team en de organisatie helemaal gevonden en ben blij dat ik hier deel van uit mag maken. Er komen iedere dag weer nieuwe uitdagingen op ons pad en ik kan niet wachten om hiermee aan de slag te gaan.”
“Bij WE Fashion is geen dag hetzelfde. Juist deze afwisseling maakt dat ik mijn functie zo leuk vind”, zegt Dwain. “Het gebeurt regelmatig dat ik met een to-do-lijstje van drie taken start en er aan het einde van de dag nog wel 10 extra afgestreept heb. Het hangt uiteindelijk allemaal af van het aantal hulpvragen dat wij van onze klanten, stores of externe partners krijgen.” En dat zijn er nogal wat, want op een dag komen er zo’n 250 telefoontjes, e-mails of berichten via social media bij het team binnen. “Vaak gaat dit over een retournering, levering van een pakketje of een klacht omtrent een specifiek product. Mijn collega’s pakken dit met veel plezier op, maar wanneer zij er niet uitkomen, ben ik er om hen te ondersteunen.” Naast klanten, stores en externe partners biedt de afdeling ook een functie voor het WE®-hoofdkantoor in Utrecht. “Sommige hulpvragen zetten we door, goede voorbeelden hiervan zijn vragen omtrent het onderhoud van kledingstukken of de beschikbaarheid van specifieke items in een marketingcampagne. Samen met mijn collega’s bekijk ik hoe we de situatie zo efficiënt mogelijk kunnen oplossen.” Door de tijdelijke overname van zijn manager, raakt Dwain ook betrokken bij projecten van andere afdelingen. “Dit vind ik heel tof om mee te mogen maken. Ik leer iedere dag weer iets nieuws en ontmoet verschillende mensen binnen het bedrijf. Doordat men hier zo nauw samenwerkt worden onze klanten altijd op de juiste manier geholpen.”
“Er is een nieuw klantenservice-systeem in de maak, waarin wij kunnen zien hoe we onze klanten in de toekomst nog beter kunnen helpen”, vertelt Dwain. “Ik verwacht dat dit het werk voor mijzelf én mijn collega’s nog leuker zal maken dan het al is.” Ook wil hij graag de sales-kant van zijn vakgebied ontdekken. “Ik zou onze klanten dan mogen helpen met het uitzoeken van een outfit en deze direct voor hen kunnen bestellen. Kansen zien en daarop inspelen is voor mij een echte full-service ervaring.” Met nog genoeg plannen in het vooruitzicht, kijkt Dwain met veel enthousiasme uit naar de komende jaren. “Ik heb mijn draai binnen het team en de organisatie helemaal gevonden en ben blij dat ik hier deel van uit mag maken. Er komen iedere dag weer nieuwe uitdagingen op ons pad en ik kan niet wachten om hiermee aan de slag te gaan.”
Marije is al drie jaar werkzaam bij WE Fashion en kent alle ins en outs van het inkopen: “Het is belangrijk je ogen open te houden, te observeren wat er op de markt gebeurt en deze – samen met de huidige verkoopresultaten – te vertalen naar een nieuwe, nog betere collectie. Dit alles maakt dat communicatie en teamverband centraal staan.”
Amber liep als 18-jarige de store binnen en is niet meer weggegaan:“Door de vrijheid die ik krijg om mijn eigen draai aan iets te geven, voelt de store echt als een tweede thuis voor mij.”
Remco kent de kracht van visual merchandising als geen ander. Volgens hem begint de reis van de klant al op de stoep: “Hiermee dragen we bij aan de ultieme winkelervaring, welke begint bij binnenkomst."
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.