Marije Brooijmans, Buyer
Marije Brooijmans, Buyer
“Ik ben Buyer bij WE Fashion”, begint Marije Brooijmans. “Ik houd me bezig met het ontwikkelen en inkopen van de geweven items voor onze meisjescollecties. Daarnaast werk ik ook aan alle kidsaccessoires.” Het is 2019 als Marije bij WE® start, destijds nog als Buying Assistant. Hoewel een functie op het hoofdkantoor nieuw voor haar is, is de organisatie haar niet vreemd. “Ik kende WE Fashion als student al, ik werkte namelijk in één van de stores”, zegt ze. “Ik merkte destijds dat de lijntjes tussen de stores en het hoofdkantoor kort waren en er veel met elkaar besproken en afgestemd werd. Iets waar ik erg nieuwsgierig naar was. Toen ik na mijn afstuderen de kans kreeg bij WE® op sollicitatiegesprek te komen, heb ik deze met beide handen aangegrepen.”
Van Buying Assistant groeit Marije door tot Junior Buyer en daar stopt het niet, want slechts een paar maanden en een hoop ervaring later mag zij zichzelf officieel Buyer voor de kidscollectie noemen. “Al vanaf mijn eerste dag op het hoofdkantoor wist ik dat de organisatie en ik één gezamenlijk doel voor ogen hadden. Mij intern verder opleiden en stappen maken”, vertelt ze. “Het idee om ook op persoonlijk vlak te kunnen groeien met de juiste begeleiding, gaf me veel extra motivatie en dat doet het tot op de dag van vandaag nog steeds.” Volgens Marije zijn samenwerking en flexibiliteit binnen haar functie en vakgebied zowaar een vereiste. “Ik creëer – samen met de designer – de nieuwste collecties. Vervolgens is het aan mij om deze – tegen de beste prijskwaliteitverhouding – bij de juiste leveranciers onder te brengen. Daar gaat een hoop communicatie aan vooraf, maar dat maakt mijn functie juist zo leuk en uitdagend.”
“Ik ben Buyer bij WE Fashion”, begint Marije Brooijmans. “Ik houd me bezig met het ontwikkelen en inkopen van de geweven items voor onze meisjescollecties. Daarnaast werk ik ook aan alle kidsaccessoires.” Het is 2019 als Marije bij WE® start, destijds nog als Buying Assistant. Hoewel een functie op het hoofdkantoor nieuw voor haar is, is de organisatie haar niet vreemd. “Ik kende WE Fashion als student al, ik werkte namelijk in één van de stores”, zegt ze. “Ik merkte destijds dat de lijntjes tussen de stores en het hoofdkantoor kort waren en er veel met elkaar besproken en afgestemd werd. Iets waar ik erg nieuwsgierig naar was. Toen ik na mijn afstuderen de kans kreeg bij WE® op sollicitatiegesprek te komen, heb ik deze met beide handen aangegrepen.”
Van Buying Assistant groeit Marije door tot Junior Buyer en daar stopt het niet, want slechts een paar maanden en een hoop ervaring later mag zij zichzelf officieel Buyer voor de kidscollectie noemen. “Al vanaf mijn eerste dag op het hoofdkantoor wist ik dat de organisatie en ik één gezamenlijk doel voor ogen hadden. Mij intern verder opleiden en stappen maken”, vertelt ze. “Het idee om ook op persoonlijk vlak te kunnen groeien met de juiste begeleiding, gaf me veel extra motivatie en dat doet het tot op de dag van vandaag nog steeds.” Volgens Marije zijn samenwerking en flexibiliteit binnen haar functie en vakgebied zowaar een vereiste. “Ik creëer – samen met de designer – de nieuwste collecties. Vervolgens is het aan mij om deze – tegen de beste prijskwaliteitverhouding – bij de juiste leveranciers onder te brengen. Daar gaat een hoop communicatie aan vooraf, maar dat maakt mijn functie juist zo leuk en uitdagend.”
“Binnen de kidsafdeling zijn er kleinere teams. Elk bestaande uit een Buyer, Assistant Buyer, een Designer en een Merchandiser. Met vier man sterk probeer je dagelijks het beste uit de collecties te halen.” Daar komt flink wat commercieel en analytisch vermogen bij kijken, zo weet ook Marije. “Het is belangrijk je ogen open te houden, te observeren wat er op de markt gebeurt en deze – samen met de huidige verkoopresultaten – te vertalen naar een nieuwe, nog betere collectie. Dit alles maakt dat communicatie en teamverband centraal staan.” Een grote drijfveer voor Marije en kenmerkend aspect van de organisatie. “Het verraste me hoe vriendelijk, behulpzaam en sociaal mijn directe collega’s – maar ook andere WE®- medewerkers op het hoofdkantoor – zijn. Voor mij voelt WE Fashion als één grote, warme familie waar ik met alle liefde deel van uitmaak.” De ‘Better Together’-cultuur van de organisatie is in haar ogen dan ook leidend voor de manier van werken. “Wanneer ik vragen heb, ergens niet uitkom of iets niet begrijp, weet ik dat er mensen zijn bij wie ik terecht kan. Naar mijn mening is WE® erg goed in het begeleiden en opleiden van haar medewerkers. Met een gemotiveerde instelling en eigen inzet krijg je de kans om snel door te groeien en het optimale resultaat uit jezelf te halen.”
“Wat ook nooit gaat vervelen aan mijn functie, zijn de vele inspirerende reizen die ik voor mijn werk mag maken. We gaan dan op bezoek bij onze leveranciers om inspiratie op te doen voor toekomstige collecties, samples te bekijken en prijsafspraken te maken”, vertelt Marije. “Ter plekke creatief te werk gaan is het leukste wat er is. Vanwege het coronavirus heeft dit een tijdje stilgelegen, maar inmiddels staan er weer wat toffe én leerzame tripjes op de planning. Ik hoop dat ik deze in de toekomst nog veel vaker mag meemaken.” Wat Marije voor de komende jaren nog meer in het vooruitzicht heeft is groeien. “Ik zie mijzelf over vijf jaar nog zeker bij WE Fashion werken. Dan hoop ik dat ik grotere collecties mag inkopen en nog meer verantwoordelijkheden heb. Ik vind het superleuk bij onze kidsafdeling, maar sta er ook voor open om andere divisies te ontdekken.”
“Binnen de kidsafdeling zijn er kleinere teams. Elk bestaande uit een Buyer, Assistant Buyer, een Designer en een Merchandiser. Met vier man sterk probeer je dagelijks het beste uit de collecties te halen.” Daar komt flink wat commercieel en analytisch vermogen bij kijken, zo weet ook Marije. “Het is belangrijk je ogen open te houden, te observeren wat er op de markt gebeurt en deze – samen met de huidige verkoopresultaten – te vertalen naar een nieuwe, nog betere collectie. Dit alles maakt dat communicatie en teamverband centraal staan.” Een grote drijfveer voor Marije en kenmerkend aspect van de organisatie. “Het verraste me hoe vriendelijk, behulpzaam en sociaal mijn directe collega’s – maar ook andere WE®- medewerkers op het hoofdkantoor – zijn. Voor mij voelt WE Fashion als één grote, warme familie waar ik met alle liefde deel van uitmaak.” De ‘Better Together’-cultuur van de organisatie is in haar ogen dan ook leidend voor de manier van werken. “Wanneer ik vragen heb, ergens niet uitkom of iets niet begrijp, weet ik dat er mensen zijn bij wie ik terecht kan. Naar mijn mening is WE® erg goed in het begeleiden en opleiden van haar medewerkers. Met een gemotiveerde instelling en eigen inzet krijg je de kans om snel door te groeien en het optimale resultaat uit jezelf te halen.”
“Wat ook nooit gaat vervelen aan mijn functie, zijn de vele inspirerende reizen die ik voor mijn werk mag maken. We gaan dan op bezoek bij onze leveranciers om inspiratie op te doen voor toekomstige collecties, samples te bekijken en prijsafspraken te maken”, vertelt Marije. “Ter plekke creatief te werk gaan is het leukste wat er is. Vanwege het coronavirus heeft dit een tijdje stilgelegen, maar inmiddels staan er weer wat toffe én leerzame tripjes op de planning. Ik hoop dat ik deze in de toekomst nog veel vaker mag meemaken.” Wat Marije voor de komende jaren nog meer in het vooruitzicht heeft is groeien. “Ik zie mijzelf over vijf jaar nog zeker bij WE Fashion werken. Dan hoop ik dat ik grotere collecties mag inkopen en nog meer verantwoordelijkheden heb. Ik vind het superleuk bij onze kidsafdeling, maar sta er ook voor open om andere divisies te ontdekken.”
Marije is al drie jaar werkzaam bij WE Fashion en kent alle ins en outs van het inkopen: “Het is belangrijk je ogen open te houden, te observeren wat er op de markt gebeurt en deze – samen met de huidige verkoopresultaten – te vertalen naar een nieuwe, nog betere collectie. Dit alles maakt dat communicatie en teamverband centraal staan.”
Amber liep als 18-jarige de store binnen en is niet meer weggegaan:“Door de vrijheid die ik krijg om mijn eigen draai aan iets te geven, voelt de store echt als een tweede thuis voor mij.”
Remco kent de kracht van visual merchandising als geen ander. Volgens hem begint de reis van de klant al op de stoep: “Hiermee dragen we bij aan de ultieme winkelervaring, welke begint bij binnenkomst."
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.