Marjonel Vader, Head of Online Partners
Marjonel Vader, Head of Online Partners
“Ik ben Head of Online Partners”, begint Marjonel Vader. “Dit betekent dat ik de eindverantwoordelijke ben voor alle externe partners en de collecties die we via hen verkopen.” Het is 2021 als Marjonel haar entree maakt bij WE Fashion; ze start aanvankelijk als Marketplace Account Specialist, maar groeit al snel door naar haar huidige positie. “Dit was een spannende stap, maar met alle ervaring en kennis die er binnen de organisatie beschikbaar is, leerde ik snel. Inmiddels voel ik mij helemaal thuis op de afdeling en kan ik mijn kennis goed gebruiken om met anderen naar doelen toe te werken.” Naar eigen zeggen zet haar team alles op alles om de beste resultaten te behalen. Een goede ontwikkeling, want het team is een belangrijke schakel tussen de Buying-, Marketing- en Merchandisings-teams, logistieke organisatie en commerciële teams van partners. “We zoeken naar de juiste compagnons en onderhouden onze bestaande relaties. Teamspirit is hierbij essentieel.” Ook het coöperatieve karakter van WE Fashion is van groot belang. “Dit betreft de organisatie, maar ook alles daarbuiten”, vertelt Marjonel. “WE® werkt samen met acht succesvolle partners, waaronder Wehkamp, Zalando en About You. Via hen wordt onze collectie in ruim 20 landen verkocht. Doordat we onze online partners deel uit laten maken van onze ‘Better Together’-cultuur wordt het creëren van een goede strategie gemakkelijker voor beide partijen en komen we tot mooie kansen én nieuwe uitdagingen.”
“Ik ben Head of Online Partners”, begint Marjonel Vader. “Dit betekent dat ik de eindverantwoordelijke ben voor alle externe partners en de collecties die we via hen verkopen.” Het is 2021 als Marjonel haar entree maakt bij WE Fashion; ze start aanvankelijk als Marketplace Account Specialist, maar groeit al snel door naar haar huidige positie. “Dit was een spannende stap, maar met alle ervaring en kennis die er binnen de organisatie beschikbaar is, leerde ik snel. Inmiddels voel ik mij helemaal thuis op de afdeling en kan ik mijn kennis goed gebruiken om met anderen naar doelen toe te werken.” Naar eigen zeggen zet haar team alles op alles om de beste resultaten te behalen. Een goede ontwikkeling, want het team is een belangrijke schakel tussen de Buying-, Marketing- en Merchandisings-teams, logistieke organisatie en commerciële teams van partners. “We zoeken naar de juiste compagnons en onderhouden onze bestaande relaties. Teamspirit is hierbij essentieel.” Ook het coöperatieve karakter van WE Fashion is van groot belang. “Dit betreft de organisatie, maar ook alles daarbuiten”, vertelt Marjonel. “WE® werkt samen met acht succesvolle partners, waaronder Wehkamp, Zalando en About You. Via hen wordt onze collectie in ruim 20 landen verkocht. Doordat we onze online partners deel uit laten maken van onze ‘Better Together’-cultuur wordt het creëren van een goede strategie gemakkelijker voor beide partijen en komen we tot mooie kansen én nieuwe uitdagingen.”
“Ik vergelijk mijn werk vaak met een winkelstraat. Online partners bieden immers veel merken aan op hun platformen. Mijn team en ik bedenken op dagelijkse basis hoe we zo slim en efficiënt mogelijk om kunnen gaan met het invullen van onze beschikbare plaatsen, terwijl we rekening houden met nieuwe én bestaande klanten. Kortom, alle kansen grijpen en continu blijven reflecteren”, zegt Marjonel. “Online Partners is als een spin in het web. We zijn niet alleen maar verantwoordelijk voor het online zetten van onze collecties, want om heel eerlijk te zijn begint het proces daar pas. We bedenken iets, gaan ermee aan de slag en een kleine vijf minuten later zit je met z’n allen om de tafel over de uitvoering.” Het is volgens Marjonel dan ook juist deze snelheid en diversiteit die haar functie zo leuk maken. “Je kijkt in de volledige breedte naar de organisatie – van logistiek tot aan marketing – en komt met de input van deze teams tot nieuwe ideeën om de samenwerking met een online partner naar een hoger niveau te tillen. Hier zie je echt toewijding in terug. Binnen het Online Partners-team hebben we directe invloed op de resultaten van de organisatie en bouwen we samen aan de toekomst.”
Wanneer Marjonel terugblikt op de stappen die zij al heeft mogen maken, kan zij niet anders dan tevreden zijn: “Ik ben écht trots op mijn team. In 2021 hebben we de ZMS Partner Award gewonnen, een prijs van onze partner Zalando voor het merk met de beste marketingcampagnes. Dit was een leuke verrassing en zeer bijzondere mijlpaal voor ons.” Over de toekomst zegt ze het volgende: “Deze zie ik zeker bij WE Fashion. Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin, doe elke dag iets nieuws en hoef me nooit te vervelen. Mijn team en ik staan altijd open voor innovatie en uitdaging. Ik hoop Online Partners samen met hen steeds verder te laten ontwikkelen”, aldus Marjonel.
“Ik vergelijk mijn werk vaak met een winkelstraat. Online partners bieden immers veel merken aan op hun platformen. Mijn team en ik bedenken op dagelijkse basis hoe we zo slim en efficiënt mogelijk om kunnen gaan met het invullen van onze beschikbare plaatsen, terwijl we rekening houden met nieuwe én bestaande klanten. Kortom, alle kansen grijpen en continu blijven reflecteren”, zegt Marjonel. “Online Partners is als een spin in het web. We zijn niet alleen maar verantwoordelijk voor het online zetten van onze collecties, want om heel eerlijk te zijn begint het proces daar pas. We bedenken iets, gaan ermee aan de slag en een kleine vijf minuten later zit je met z’n allen om de tafel over de uitvoering.” Het is volgens Marjonel dan ook juist deze snelheid en diversiteit die haar functie zo leuk maken. “Je kijkt in de volledige breedte naar de organisatie – van logistiek tot aan marketing – en komt met de input van deze teams tot nieuwe ideeën om de samenwerking met een online partner naar een hoger niveau te tillen. Hier zie je echt toewijding in terug. Binnen het Online Partners-team hebben we directe invloed op de resultaten van de organisatie en bouwen we samen aan de toekomst.”
Wanneer Marjonel terugblikt op de stappen die zij al heeft mogen maken, kan zij niet anders dan tevreden zijn: “Ik ben écht trots op mijn team. In 2021 hebben we de ZMS Partner Award gewonnen, een prijs van onze partner Zalando voor het merk met de beste marketingcampagnes. Dit was een leuke verrassing en zeer bijzondere mijlpaal voor ons.” Over de toekomst zegt ze het volgende: “Deze zie ik zeker bij WE Fashion. Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin, doe elke dag iets nieuws en hoef me nooit te vervelen. Mijn team en ik staan altijd open voor innovatie en uitdaging. Ik hoop Online Partners samen met hen steeds verder te laten ontwikkelen”, aldus Marjonel.
Marije is al drie jaar werkzaam bij WE Fashion en kent alle ins en outs van het inkopen: “Het is belangrijk je ogen open te houden, te observeren wat er op de markt gebeurt en deze – samen met de huidige verkoopresultaten – te vertalen naar een nieuwe, nog betere collectie. Dit alles maakt dat communicatie en teamverband centraal staan.”
Amber liep als 18-jarige de store binnen en is niet meer weggegaan:“Door de vrijheid die ik krijg om mijn eigen draai aan iets te geven, voelt de store echt als een tweede thuis voor mij.”
Remco kent de kracht van visual merchandising als geen ander. Volgens hem begint de reis van de klant al op de stoep: “Hiermee dragen we bij aan de ultieme winkelervaring, welke begint bij binnenkomst."
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.