Nick de Maeyer, Director Real Estate
Nick de Maeyer, Director Real Estate
“Ik ben Real Estate Director”, begint Nick de Maeyer. “Dit wil zeggen dat ik de eindverantwoordelijkheid draag voor onze winkelportefeuille, vastgoedstrategie en de huurcontracten van onze panden.” Op dagelijkse basis streeft hij ernaar om alle WE®-stores in Europa een positieve bijdrage te laten leveren aan de klant, organisatie én omgeving. “Om dit waar te maken ga ik regelmatig in overleg met verhuurders en storepersoneel, zodat ik samen met hen de optimale situatie kan creëren op hun huidige – dan wel nieuwe – locatie. We zoeken dé perfecte plek in de winkelstraat en ik vind het iedere keer weer een uitdaging om deze te vinden. Daarnaast houd ik me ook bezig met de locatiebepaling van bestaande winkels. Zo kijk ik bijvoorbeeld welke impact een verhuizing zou kunnen hebben en verdiep ik mij in de invloeden van actuele contractvoorwaarden.”
“Ik ben Real Estate Director”, begint Nick de Maeyer. “Dit wil zeggen dat ik de eindverantwoordelijkheid draag voor onze winkelportefeuille, vastgoedstrategie en de huurcontracten van onze panden.” Op dagelijkse basis streeft hij ernaar om alle WE®-stores in Europa een positieve bijdrage te laten leveren aan de klant, organisatie én omgeving. “Om dit waar te maken ga ik regelmatig in overleg met verhuurders en storepersoneel, zodat ik samen met hen de optimale situatie kan creëren op hun huidige – dan wel nieuwe – locatie. We zoeken dé perfecte plek in de winkelstraat en ik vind het iedere keer weer een uitdaging om deze te vinden. Daarnaast houd ik me ook bezig met de locatiebepaling van bestaande winkels. Zo kijk ik bijvoorbeeld welke impact een verhuizing zou kunnen hebben en verdiep ik mij in de invloeden van actuele contractvoorwaarden.”
“De juiste balans tussen mens en organisatie, dat is het focuspunt van mijn functie en een grote drijfveer voor mij”, zegt Nick. Hoewel hij veel verantwoordelijkheden draagt en zich soms in lastige posities bevindt, zou hij voor geen goud afstand willen doen van zijn baan. “Wanneer ik één van onze stores binnenloop, ontstaat er direct een lach op mijn gezicht”, vertelt Nick. “Ik doe mijn werk met veel plezier en enthousiasme en vind het daarom des te belangrijker dat het storepersoneel dit ziet. De Store Managers zijn immers mijn ogen en oren in de winkelstraat.” Tijd vrijmaken in de planning om even een praatje te maken is voor Nick dan ook vaste prik. “Ik hoor graag wat ze nodig hebben, ben benieuwd naar wat er goed gaat en welke struikelpunten ze tegenkomen. Zo kunnen we als organisatie blijven innoveren en optimaliseren.” Naar eigen zeggen draagt het coöperatieve karakter en de transparante cultuur van WE Fashion hier enorm aan bij. “Er heerst hier echt een familiegevoel, dit betreft de stores, maar ook het hoofdkantoor. Door korte lijntjes heb ik met veel collega’s en andere betrokkenen een goede band kunnen opbouwen. Met hen kom ik tot de beste resultaten en ontstaan de mooiste samenwerkingen.”
“Ik houd wel van een uitdaging, de resultaten die je behaalt zijn vaak vele malen leuker wanneer je in creatieve oplossingen moet denken. Daarom zou ik in de toekomst graag nog meer leren”, zegt Nick, wanneer hij even stilstaat bij wat hij al heeft mogen bereiken. “Ik ervaar mijn baan niet als werk, ik haal er juist heel veel plezier uit. Daarom hoop ik dat ik mij verder mag blijven ontwikkelen en ben ik erg benieuwd naar de ontwikkelingen die wij in de toekomst tegen gaan komen. En ja, dit gebeurt natuurlijk allemaal bij WE Fashion.”
“De juiste balans tussen mens en organisatie, dat is het focuspunt van mijn functie en een grote drijfveer voor mij”, zegt Nick. Hoewel hij veel verantwoordelijkheden draagt en zich soms in lastige posities bevindt, zou hij voor geen goud afstand willen doen van zijn baan. “Wanneer ik één van onze stores binnenloop, ontstaat er direct een lach op mijn gezicht”, vertelt Nick. “Ik doe mijn werk met veel plezier en enthousiasme en vind het daarom des te belangrijker dat het storepersoneel dit ziet. De Store Managers zijn immers mijn ogen en oren in de winkelstraat.” Tijd vrijmaken in de planning om even een praatje te maken is voor Nick dan ook vaste prik. “Ik hoor graag wat ze nodig hebben, ben benieuwd naar wat er goed gaat en welke struikelpunten ze tegenkomen. Zo kunnen we als organisatie blijven innoveren en optimaliseren.” Naar eigen zeggen draagt het coöperatieve karakter en de transparante cultuur van WE Fashion hier enorm aan bij. “Er heerst hier echt een familiegevoel, dit betreft de stores, maar ook het hoofdkantoor. Door korte lijntjes heb ik met veel collega’s en andere betrokkenen een goede band kunnen opbouwen. Met hen kom ik tot de beste resultaten en ontstaan de mooiste samenwerkingen.”
“Ik houd wel van een uitdaging, de resultaten die je behaalt zijn vaak vele malen leuker wanneer je in creatieve oplossingen moet denken. Daarom zou ik in de toekomst graag nog meer leren”, zegt Nick, wanneer hij even stilstaat bij wat hij al heeft mogen bereiken. “Ik ervaar mijn baan niet als werk, ik haal er juist heel veel plezier uit. Daarom hoop ik dat ik mij verder mag blijven ontwikkelen en ben ik erg benieuwd naar de ontwikkelingen die wij in de toekomst tegen gaan komen. En ja, dit gebeurt natuurlijk allemaal bij WE Fashion.”
Marije is al drie jaar werkzaam bij WE Fashion en kent alle ins en outs van het inkopen: “Het is belangrijk je ogen open te houden, te observeren wat er op de markt gebeurt en deze – samen met de huidige verkoopresultaten – te vertalen naar een nieuwe, nog betere collectie. Dit alles maakt dat communicatie en teamverband centraal staan.”
Amber liep als 18-jarige de store binnen en is niet meer weggegaan:“Door de vrijheid die ik krijg om mijn eigen draai aan iets te geven, voelt de store echt als een tweede thuis voor mij.”
Remco kent de kracht van visual merchandising als geen ander. Volgens hem begint de reis van de klant al op de stoep: “Hiermee dragen we bij aan de ultieme winkelervaring, welke begint bij binnenkomst."
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.